Využití videa k propagaci na internetu

„Internet a videa na něm přebírají do jisté míry funkci televize“, řekl nedávno známý český režisér Jakub Kohák. Podle Dr. Jamese McQuiveye z Forrester Research nahradí jedna minuta videa 1 800 000 slov.

YB Co dela AVO mini

Podle časopisu Forbes Insight 59% manažerů raději než by informace získali z tištěných materiálů, zhlédnou video s daným tématem. Více než 80% z nich sleduje online videa víc než před rokem. Navíc 65% z těchto pracovníků následně navštíví stránky dané firmy a zjišťují si více informací. IT společnost Cisco odhadla, že v roce 2016 bude tvořit přehrávání videí 55% veškerého chování na internetu.

Nejpopulárnější platformou pro sdílení a přehrávání videí je YouTube s více než miliardou uživatelů měsíčně. Možná znáte YouTube především z přehrávání videí roztomilých koťátek, ale YouTube může být také hodnotný pro marketing a PR.

To mezi prvními pochopila i v Brně působící Mayo Clinic (poskytovatel zdravotní péče s nemocnicemi v USA). Poprvé vložili video na YouTube v roce 2006 a od té doby jejich videa zhlédlo více než 12 milionů lidí. Ne každé video má tisíce zhlédnutí, ale některá se stala virálními hity a pomáhají šířit povědomí o klinice a budují její dobré jméno. Video s 15letým chlapcem, který hraje na klavír přímo v Mayo Clinic, kde byla ošetřena jeho matka, zhlédlo téměř 400 tisíc uživatelů.

mayo

Při přemýšlení o tom, jak vaší organizaci mohou videa pomoci, se neomezujte pouze na propagaci vašich aktivit nebo služeb. Některé organizace využívají videa třeba k přivítání uživatelů jejich webových stránek. Jiní sdílejí videa z dobročinných akcí či projektů. Videa mohou být skvělou alternativou tiskových zpráv.

Někdy je pro natočení kvalitních propagačních videí najmout profesionály, ale většinu online videí zvládnete natočit sami a nepotřebujete pro ně drahá vybavení. Postačí například váš chytrý telefon. Máme pro vás pár užitečných rad:

  • Nahrávejte pokud možno krátká videa (ideálně do 2 minut, nejsdílenější videa mají délku 15 sekund).
  • Vytvořte si bezplatně vlastní YouTube kanál a přizpůsobte profil svému grafickému designu.
  • Prolinkujte si YouTube s vaším webem a prolink na váš YouTube pak dávejte do všech vašich materiálů (blogy, brožury, tiskové zprávy, výroční zprávy, profily na jiných sociálních sítích..).
  • Upozorňujte na svá videa všude, kde je to možné. Na webu, blogu, Facebooku, Twitteru a LinkedIN.
  • Označte (oštítkujte) lidi, organizace, události ve vašich videích. Bude, je pak snazší na internetu najít.

Dnes a denně se přesvědčujeme, že návštěvníci webových stránek neradi čtou, nemají na to čas, shánějí co nejsnadnější cestu k získání informací. A video toto vše beze sporu splňuje. Nebojte se ho tedy využít.

Rozhoďte sítě a určitě najdete ve svém okolí někoho, kdo vám s tím rád pomůže. Kvalita je sice taky důležitá, ale podle mě je daleko důležitější obsah než obal. I sebekvalitnější a sebeprofesionálnější video, které divákovi nic nepřinese, nebude mít očekávaný výsledek. Naopak, ukažte svým zákazníkům, že jste stejně jako oni lidé z masa a kostí a udělejte z drobných nedostatků své přednosti. Výsledek bude určitě stát za to.

Ing. Mgr. Martin Podařil

AVO marketing & PR

 

YouTube AVOvidea – více než 40 videí (zajímavé rozhovory, popularizační videa, představení členů AVO)

AVOvidea

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s