Workshop Výzkum & Média – Slzy, krev a sperma

Velmi kvalitně obsazený workshop Výzkum & Média uspořádala Asociace výzkumných organizací (AVO) 13. 2. 2014 v Inovacentru ČVUT v Praze. Na tři desítky posluchačů z řad výzkumníků a manažerů výzkumu bedlivě naslouchalo prezentacím a radám mediálních expertů Karla Tinla z Economie, Martina Ruska z České televize a Šárky Mrázové z ČTK.

Karel Tinl, vedoucí editor HNByznys na IHNED.cz předal účastníkům zajímavé tipy a triky, jak nejlépe oslovit internetové a tiskové novináře. „Denně mi přijdou desítky mailů. Pokud mě email nezaujme předmětem, většinou ho ani neotevírám.“

IMG_2413s

Martin Rusek, jediný reportér zpravodajství České televize v oblasti výzkumu, se zaměřil na specifika televizní reportáže. „Aby byla reportáž úspěšná, musí mít v sobě příběh. Někteří cynici tvrdí, že by v ní neměly chybět slzy, krev, anebo sperma.“

Novinářka z ČTK Šárka Mrázová, která se věnuje převážně tématům vědy a výzkumu, kultuře, ekologii a církvím a má také několikaleté pracovní zkušenosti z oblasti PR se posluchačům svěřila, že má ráda konfrontační témata, rozpory a konflikty. Doplnila také zásadu 3S tiskových zpráv. „Vědec by měl vysvětlovat svou práci a objevy novinářům tak, aby to pochopily i děti na základní škole. Vědci se médiím musí přizpůsobit, nikdy to nebude naopak.“

Z vyhodnocení dotazníkového šetření vyplynulo, že informace získané na workshopu drtivá většina účastníků (přes 86%) určitě využije a ostatní (14%) je možná využijí. U 81% účastníků workshop naprosto splnil očekávání, dalších 19% uvedlo, že spíše ano. Inspirativní a zajímavé byly i odpovědi ve volné části, děkujeme za ně!

„Prosím pravidelně opakovat!“ „Zajímavé, dobře přednesené, děkuji!“ „Super, užitečné.“ „Výborný nápad pozvat vědecké redaktory ze tří různých typů médií.“ „Velmi dobrý nápad, dobrá sestava přednášejících.“ „Pokračovat!“ „Efektivní workshop.“ „Dozvěděla jsem se nové trendy jak oslovit média.“ „Oceňuji informace přímo z praxe – velmi praktické.“ „Velmi děkujeme za zprostředkování kontaktů a především snahy propojit VaV s médii. Spousta cenných informací, děkuji.“

graf využití

Vyznamenáni byli i prezentující mediální experti. U posluchačů nejvíce zabodoval Karel Tinl s čistou 1. Martin Rusek obdržel známku 1,31 a Šárka Mrázová 1,56.

Vzhledem k tomu, že všichni zúčastnění byli z workshopu nadšeni a formu si pochvalovali, připraví AVO workshop Výzkum & Média II., který se uskuteční přesně za měsíc 13. 3. 2014 v Technologické agentuře ČR a již nyní je možné se registrovat na mailu podaril@avo.cz.

Prezentace TINL, RUSEK, MRÁZOVÁ

Fotogalerie

Tento workshop byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR v rámci projektu CZ.1.07/2.3.00/35.0046.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s